Neler yeni

Hoşgeldiniz Sesvar.com - Webmaster Forum Portalı

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konu oluşturabilir, mevcut konulara yanıt gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel habercinizi alabilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Aynı zamanda hızlı ve tamamen ücretsiz, öyleyse ne bekliyorsunuz?

Soru sor

Topluluğumuzdan Sorular Sorun ve Yanıtları Alın

Cevap

Soruları Yanıtlayın ve Konunuzda Uzman Olun

İletişim Personeli

Uzmanlarımız Sorularınızı Yanıtlamaya Hazır

Site Tanıtım Renault ZOE en çok satan elektrikli otomobil

nullsix

Üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
209
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Konum
adana
Renault ZOE en çok satan elektrikli otomobil

065702_072646_alpgulan.jpg


Gülan Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gülan, Otomobil Gazetesi'nin sorularını yanıtladı. Renault, Dacia, Nissan, FIAT, Peugeot, Citroen ve Opel bayilikleri bulunan Gülan otomomiv, 2022’de hedeflediği 10 bin adetlik satışı geçerek kendi rekorunu kırdı.

ZOE BAYAĞI BAŞARILI BİR ARAÇ OLDU


Çok kolay değil, hala toplum daha tam adapte olamadı. O yüzden ilk başta elektrikli araba ailenin ikinci arabası olarak başlamıştı. Şimdi yavaş yavaş kapalı garajı olan, müstakil evi olanlar yani akşam evine geldiğinde şarj yapanlar için çok iyi bir alternatif. Ama işte birkaç sene sonra kurtulacak evin ikinci arabası olmaktan. O yüzden geçiş umduğumuzdan hızlı da olabilir, ikinci eldeki piyasaları da oluşmaya başladı yani ikinci el elektrikli araçlar da alınıp satılıyor. İlk gelenlerinden biri Renault’un Zoe’sidir, Zoe bayağı başarılı bir araç oldu.

RENAULT ZOE EN ÇOK SATAN ELEKTRİKLİ OTOMOBİL

+Şu anda en çok satan da Renault Zoe sanırım.

-En çok o sattı, ben de Citroen C4 var elektrikli. Onu deniyorum şu aralar. O da güzel. Opel’in Mokka’sı çok güzel, Peugeot’un 2008’i güzel. Nissan’ın e-Power’ları çok ses getirdi.

+E-Power anlatılması gereken bir teknoloji aslında, tam hibrit değil ama şarj edilen bir sistem. Satışları nasıl gidiyor?

-Satışları çok iyi gidiyor. Eskiden hibrit araçlarda araba hem elektrikli hem içten yanmalı motordan bir o bir o devreye giriyordu. Şimdi yeni sistemde sadece elektrikli, aktarım organlarına sadece elektrikli motordan gidiyor. Elektrikli motorun şarjının azaldığı yerlerde içten yanmalı motor devreye giriyor. Aslında Avrupa’da birçok yerde aktarma organlarına elektrikli gittiği için o arabalar tam elektrikli de kabul edilmeye başlandı ama maliyet sisteminde Türkiye’de o şekilde kabul görmedi. Bence çok başarılı, 1100-1150 kilometre yapabiliyor. Çok sessiz, torku çok yüksek yani içten yanmalı motorlarda hissedilen güç kayıpları olmuyor.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst